iznad crte >
THE WOLF OF WALL STREET, Martin Scorsese
Novi Scorseseov film je prelako proglasiti za film godine jer on je ipak mnogo više od toga. Ovaj tročasovni kinematografski praznik u kome veteran koji sve zna režira kao mladić koji za sve ima snage, uspeva da obuhvati priču o grupi oportunista koji su zloupotrebili slabosti društva koje ne zna šta će više sa sobom i isterali sve njegove demone na videlo.
top 10 je bio vreo >
1. ABOUT TIME, Richard Curtis
Richard Curtis je u ovom filmu konačno uspeo da uskladi svoj scenaristički talenat sa rediteljskom poetikom. Mračniji od LOVE ACTUALLY i disciplinovaniji od THE BOAT THAT ROCKED, ABOUT TIME pokušava da bez ironije tumači svet koji nastaje onda kada se Curtisove romantične komedije završe. Working Title je pokušao da mladima prepusti tumačenje te situacije, oni su isporučili banalni I GIVE IT A YEAR, srećom tu je bio Curtis da kroz SF premisu istraži onostrano romcoma.
2. SECRETLY GREATLY, Chul Soo Jang
Sa određenim popustom na južnokorejsku etiketu i severnkorejsku temu koju skrupulozno obrađuje, SECRETLY GREATLY se našao na čelu liste. Ova akciona komedija vešto spaja izvoznu sugestivnost glumačke podele, uzbudljivu premisu o severnokorejskim "agentima spavačima" ubačenim na Jug, mišićavi triler i baroknu mušku melodramu, možda služi da premostimo vreme do nabavljanja Bong Joon-hoovog SNOWPIERCERa a možda je i nešto više od toga, recimo slika i prilika relaksiranog repertoarskog filma koji nesmetano meša žanrove kakov je sve teže naći.
3. MAN OF STEEL, Zack Snyder
Snyder je reditelj koji pre MAN OF STEEL nije uspeo da snimi film koji smatram iole vrednim. Christopher Nolan je autor koji do MAN OF STEEL često nije imao odgovor na pitanje kako se snima superherojski film iako se time mnogo, i nominalno vrlo uspešno, bavio. MAN OF STEEL je napravio pravi spoj, Nolanov osećaj za priču, postavku karaktera i realizam sproveden je u delo kroz Snyderov osećaj za visoku estetizaciju. Rezultat je film koji ne samo da čini Supermana ubedljivijim od Batmana već zaslužuje pažljivo proučavanje na planu strukture zbog vešte integracije korena junaka sa aktivnom pričom. Ključ je u smrtno ozbiljnom i podjednako pažljivom odnosu prema svim elementima, dobro postavljenim korenima na Kriptonu koji daju plodove na zemlji, Henry Cavillu u glavnoj ulozi i inteligentnom razdvajanju važnog od nevažnog.
4. GRAVITY, Alfonso Cuaron
Ovu sezonu obeležilo je nekoliko priča o opstanku - egzistencijalistička komptemplacija o starenju u formi filma o brodolomu ALL IS LOST, patriotski ratni film pod krinkom istinite priče o mučnim iskustvima američkih vojnika u LONE SURVIVORu i Cuaronov film o ljudima izgubljenim u svemiru u formi filma o ljudima izgubljenim u svemiru. Cuaron ne traži osećaj nemoći u metafizici već u fizici.
5. OBLIVION, Joseph Kosinski
Moguće je da srpska publika osetljivije reaguje na priču o "najboljem čoveku" kog su dušmani klonirali, brejnvošovali i poslali da uništi preostalo čovečanstvo i pomogne da se otme svo preostalčo bogatstvo, ali Kosinski je snimio zbilja zgodan SF film, baziran na kompilaciji scenarističkih rešenja iz drugih, važnijih filmova, koja zahvaljujući realizaciji sa punim ubeđenjem uspevaju da profunkcionišu.
6. ELYSIUM, Neill Blomkamp
Što više gledam ELYSIUM sve mi se više dopada što samo znači da je prvobitna uzdržanost proistekla iz prevarenih očekivanja. Svi smo očekivali Camerona, dobili smo Verhoevena. Da li je to manje od onoga što Blomkamp može rano je reći, ali sasvim je sigurno da je Holivud poslednjih godina oko sedamdeset procenata svojih prihoda uzimao od publike van SAD a sada joj je po prvi put nešto pružio zauzvrat.
7. RUSH, Ron Howard
Simptom bolesti savremenog Holivuda je činjenica da je RUSH, biografski visooktanski film o rivalstvu Jamesa Hunta i Nikija Laude nastao kao nezavisni film umesto kao vrhunski mejnstrim. Kao i uvek Peter Morgan nudi scenario koji čini da film izgleda pametnije nego što jeste, Chris Hemsworth je sa ovim filmom derfinitivno zaokružen kao savremena zvezda koja funkcioniše van superherojske franšize, a u veštinu Howardove egzekucije se nikada nije ni sumnjalo. RANSOM i APOLLO 13 pokazuje da on ume kad hoće, a u RUSHu je hteo.
8. WE`RE THE MILLERS, Rawson Marshall Thurber
Svaka sezona ima svoju komediju u kojoj se naprosto svi elementi slože, Mislim da je prošle sezone to bila WE'RE THE MILLERS.
9. ENDER`S GAME, Gavin Hood
U trenutku kada je Holivud počeo da gubi strpljenje za njega, Gavin Hood se vratio sa filmom koji se bavi problematičnom decom, temom koja ga je na neki način i preporučila Fabrici snova. U ENDERu, Hood vešto adaptira roman Orson Scott Carda, definišući nivoe manipulacije koji dovode do nastanka pravog ratnika, nekoga ko još uvek nema formiranu svest o posledicama svojih gestova. ENDER je u ideološkom pogledu otišao korak dalje od Verhoevenovog STARSHIP TROOPERSa.
10.MAJOR, Jurij Bujkov
MAJOR Jurija Bujkova je sve ono što su srpski reditelji ikada želeli da snime, funkcionalan spoj žanrovskog filma, socijalne kritike i evropske art-house atmosfere. Ovo rusko ostvarenje je zapravo "srpski film koji funkcioniše" i za tu titulu se do poslednjeg trenutka borio sa PRISONERSima Denisa Villeneuva.
ispod crte>
HOW I LIVE NOW, Kevin MacDonald
Roman Meg Rosoff je bizarna a MacDnaldov film i vešto realizovana priča o deci koja u osvit "asimetričnog rata" na teritoriji Velike Britanije dosežu civilizacijsku nultu tačku.
THE BERLIN FILE, Seung Wan-Ryoo
Južnokorejska kinematografija poslednjih nekoliko godina razbija američku dominaciju u pogledu snimanja na evropskim lokacijama. Ovog puta je Berlin poprište sukoba severnjačkih i južnjačkih agenata, akcija impresionira, slučajni prolaznici su uznemireni kao kada ih je poslednji put posetio Jason Bourne.
PENTHOUSE NORTH, Joseph Ruben
Rubenov povratnički triler je toliko old school da deluje prosto dekadentno. Majstor ponovo uspeva da napravi gotovo opipljivu napetost. Nažalost, čini se da vrlo napet kamerni triler više ne znači ništa distributerima tako da mi do kraja nije ni jasno kako je ovaj film eksploatisan.
PARKER, Taylor Hackford
Junak kog je osmislio Donald Westlake potpisujući se kao Richard Stark dobio je niz različitih ekranizacija od kojih se ona sa Lee Marvinom smatra kanonskom, a zapravo su bolje one kada ga igraju Jim Brown i Mel Gibson. Jason Statham možda nije zvezda u ravni prethodne tri ali Hackford sve rešava svojim raskošnim rediteljskim postupkom u kome jednostavnu žanrovsku priču prikazuje kao višeslojnu crnohumornu dramu, nadoknađujući onaj stil koji manjka glavnom glumcu.
No comments:
Post a Comment