iznad crte
>
THE WALK, Robert Zemeckis
Robert
Zemeckis nije iznad crte zato što njegov film govori o čoveku koji je hodao po
žici iznad Njujorka već zato što je i dok se dešava na nula metara nadmorske
visine uzbudljiviji od mnogih akrobacija drugih reditelja. THE WALK je film sa snažnim rediteljskim rukopisom, bezobrazan
prema formi, ekonomičan prema istini, izuzetno duhovit, vrlo mali u postavci i spektakularan u
realizaciji.
top 10 >
1. THE MAN FROM UNCLE, Guy Ritchie
Guy Ritchie je
dostigao punu zrelost tek kada je postao Warnerov kućni reditelj za
oživljavanje klasike. UNCLE je
međutim postala mnogo više od osavremenjivanja jedne stare špijunske franšize,
nastale kao nusproizvod Jamesa Bonda. Spektakularna akcija i vrcavi humor
izneli su zapravo vrhunsku dekonstrukciju kinematografije šezdesetih i
homoerotskog naboja svojstvenog čuvenim detektivskim parovima. Henry Cavill
koji kanališe Jima Garnera i Armie Hammer kao ondašnji Steve McQueen, ovim
filmom dobijaju novu dimenziju kao glumci i daleko prevazilae Vaughna i
McCalluma iz originala. Nažalost, naša generacija ostaće zapamćena po tome što
je svojom bioskopskom posetom mnoge filmove pretvorila u serijale, sem ovog
koji je zaslužio takvu sudbinu.
2. CHILD 44, Daniel Espinosa
Adaptacija
Richarda Pricea je uklonila elemente savremene percepcije životnog stila i
ljudskih prava iz romana Toma Rob Smitha a Espinosa je snimio energičan krimić
smešten u Staljinov SSSR, gde je sunce revolucije malo jače grejalo, i samim
tim povremeno peklo.
3. BRIDGE OF SPIES, Steven Spielberg
Suptilnost
nikada nije bila Spielbergova jača strana ali BRIDGE OF SPIES nudi začuđujuće izbalansirani spoj Capre, Wildera i le
Carrea. Tom Hanks igra Caprinog Jimmyja Stewarta smeštenog u situaciju
Wilderovog Jima Cagneya unutar zavere koju bi mogao razumeti samo le Carreov
James Mason.
4. FOCUS, John Requa & Glenn Ficarra
Requa &
Ficarra su snimili film kakav bi u slavna vremena snimio Billy Wilder sa Gary
Cooperom i Marilyn Monroe ili Kim Novak u glavnoj ulozi. Wilderov pečat je
cinizam Starog sveta u ovom filmu uvezen u Novi svet i dignut na nivo serijske
proizvodnje. Harizmatične zvezde, duhoviti dijalozi, privlačne lokacije,
prikrivaju srce tame po kome se ovaj film izdvaja. Kao i Wilderu, i njima će
biti potrebno vreme da steknu priznanje koje zaslužuju.
5. KINGSMAN: THE SECRET SERVICE, Matthew Vaughn
Najveći nedostatak Kingsmana je to što je izašao iste godine kada i UNCLE. Ovo je drugačiji, narodni apel na izlečenje Bonda od depresije, i do sada najbolja verzija fantazije o tinejdžeru koji postaje tajni agent.
6. CHAPPIE, Neill Blomkamp
CHAPPIE je višeslojan film. Planirao je da zaradi novac kao omladinski akcijaš spojen sa transhumanističkim SFom, ali je zapravo unikatan kao veliki povratak rokenrol filma kroz ekranizaciju imaginarijuma benda Die Antwoord i kao pokušaj uspešan popularne kulture nesvrstanih da izađe na internacionalnu scenu.
7. DHEEPAN, Jacques Audiard
Kanski
pobednik povremeno ume da bude odličan film. Audiard je snimio hrabar film o
ratniku koji je pobegao iz Šri Lanke u Francusku, iz jedne nepravde u drugu, i njegovoj
odluci da ne sme izgubiti još jedan rat. Dodatnu aktuelnost filmu dala je
aktuelna izbeglička kriza koja otvara razna socijalna i identitetska pitanja.
8. BLACKHAT, Michael Mann
BLUNT FORCE TRAUMA Kena Sanzela je volterhilovski film 2015. ali je Mann držeći se svojih stilskih obeležja napravio RED HEAT cyber-epohe.
9. NO ESCAPE, John Erick Dowdle
Film se
pojavio izenenada, od reditelja koji u dosadašnjoj karijeri nije pokazao ništa
više od puke zanatske kompetencije. Ovog puta propulzivna režija ispratila je
zanimljivu, politički provokativnu priču o Amerikancima zatečenim u sred
antikolonijalnog puča na tlu dalekoistočne zemlje. Owen Wilson i Lake Bell nisu
potrošeni u ovakvim ulogama i donose naročitu toplinu kao bračni par u nevolji,
rad sa decom glumcima je izvanredan a Pierce Brosnan nudi mračnu varijaciju na
junaka od kog ne uspeva da pobegne. Sa pametno iskorišćenim malim budžetom,
Dowdle proizvodi snažan efekat neprekidne napetosti, potere i opšteg dizanja
kuke i motike.
10. BLUNT FORCE TRAUMA, Ken Sanzel & PROJECT ALMANAC, Dean Israelite
S druge
strane, Dean Israelite je snimio vrlo simpatičan found footage film o putovanju
kroz vreme. U ovom filmu nema velikih ideja, velikih promena istorije poput
pokušaja da se ubije Hitler, ali čak i malo petljanje sa vremenom dovodi junake
u opasnost. Od naslova pa do ponašanja junaka, ALMANAC pokazuje da čak ni u
svetu u kome svi znaju za BACK TO THE FUTURE, na njegovu tridesetu godišnjicu,
mogu da se dese greške kada se putuje kroz vreme.
ispod crte
>
IN THE HEART OF THE SEA, Ron Howard
Ron Howard je
snimio film starog hawksovskog kova u kakvom bih lako mogao da zamislim Johna
Waynea, Chucka Hestona ili Errola Flynna, o muškarcima opsednutim svojim poslom
i kapitalistima koji koriste njihovu psihozu da bi zaradili novac.
THE VISIT, M. Night Shyamalan
Shyamalan je
skoro čitavu deceniju padao sa holivudskog prestola. I onda kada je delovalo da
je gotov, našao je pravu meru i snimio svoj ne samo najbolji već i
najduhovitiji film, bez zvezda i na mikrobudžetu. Uspeh srećom nije izostao.
TOMORROWLAND, Brad Bird
Bird je u ovom
filmu mnogo hteo, mnogo započeo, a ono što je uspeo i da zaokruži rešava u
velikom stilu, pa na krupne greške gledamo sa dobronamernim osmehom.
POLTERGEIST, Gil Kenan
Gil Kenan se vratio nezahvalnim projektom rimejka rado gledanog žanrovskog klasika iz osamdesetih. Publika je nažalost zaboravila da je Kenan u filmu MONSTER HOUSE pokazao da je jedini pravi naslednik Amblin-estetike, mnogo pre JJ Abramsovog SUPER 8. Srećom, Kenan to nije zaboravio. Glavne uloge dao je prekaljenim indie zvezdama, odlično je radio sa decom - sve to rezultiralo je dobrom hemijom unutar filmske porodice, ključnim obeležjem Amblina - a soft-horor je osmislio dinamično, maštovito i uz funkcionalnu upotrebu specijalnih efekata. U odnosu na Hooperov izvornik, Kenanov film je kraći i bez pretenzije da radi nešto novo, ali ono staro radi kako treba.
RUN ALL NIGHT, Jaume Collet Serra
Ako je ovo zaista poslednji film Liama Neesona u akcionom ciklusu započetom TAKENom onda je ovo svakako pravo zaključenje. Serra je snimio napet akcioni krimić sa odličnom glumačkom podelom u kojoj Neesona prate Joel Kinnaman, Common i Ed Harris i omogućuju da rutinska priča o podzemlju postane ubedljivija nego što bi trebalo, i fotografijom Martina Ruhea koja je potrošenim njujorškim lokacijama dala novi život.
No comments:
Post a Comment